Hijrah Portfolio

Blog ini menampilkan pelbagai info yang mencakupi bidang perubatan, hartanah, semasa, unit amanah, pendidikan

Belajar Jawi Dengan Cepat

Alhamdullilah Syukur diperkenalkan dengan penerbitan buku Bijak Jawi

    Buku ini diterbitkan oleh seorang ustazah yang kini masih sedang mengajar di salah sebuah sekolah Kafa Di Kuantan, Ustazah ini diilhamkan untuk membukukan buku Bijak Jawi daripada mengikuti program Bengkel Pemantapan jawi khusus untuk membangunkan pemahaman jawi dikalangan pelajar yang lemah dalam pelajaran jawi.


Kaeadah Bijak Jawi sangat sesuai digunakan kepada pelajar atau mereka yang mengikut program Kafa daripada peringkat awal lagi. Iaitu bermula dari tahun satu lagi. Buku diterbitan dengan dalam 3 siri dan mengandungi tujuh bahagian yang cetak mengikut tahap kefahaman pelajar,

Buku ini mempraktikan kaedah cepat belajar jawi dengan menekankan konsep konsonan vokal, vokal terbuka dan vokal tertutup, Gabungan Kosonan yang lebih mesra dan mudah difahami.

Semasa dalam program Bengkel Pemantapan jawi, pihak urusetia mengambil beberapa pelajar kurang mahir dalam tulisan jawi mengikuti program tersebut daripada awal hingga akhir, hasilnya daripada mengikuti program tersebut diadakan satu ujian untuk menilai tahap kefahaman pelajar tersebut. Ujian tersebut dihadiri dengan pelajar yang tiada masalah dengan pembelajaran jawi, amat membanggakan pelajar yang lemah tadi berjaya mengatasi pelajar yang tidak mengikuti bengkel pemantapan jawi. 

Saya berkongsi hal ini kepada pembaca wajar mengambil buku ini untuk pendidikan anak-anak seawal pendedahan jawi agar pemantapan pemahaman jawi lebih kemas dan tersusun..

Dapatkan SEGERA HANYA RM 29.90 TUNGGU

BUKAN LAGI RM 29.90

HARGA MENJADI RM 23 UNTUK 3 SET BUKU

siri 1 hingga 3

Buat bayaran di sini kami akan pos kepada anda

Maybank 114217072821






0 Komentar untuk "Belajar Jawi Dengan Cepat"
P

Copyright © 2014 Hijrah Portfolio - All Rights Reserved
Template By Catatan Info